Sabtu, Jun 28

Unexpected Trip to Taylor's College

Lepas habis pergi kenduri, pergi Hotel Crystal ape ntah..tmpt nyai yai duduk..


Hmm..masa dah naik tu, aku terasa semacam.


Apa yang aku rasa??? Jeng3..(konon saspen..)


hmm..ak rasa TAKUT.


BIla aku tengok pandangan dari tingkat 9 kat hotel tu, aku mula terbayang sesuatu. Sesuatu bermain di fikiran..


Apa yang aku terbayang? Apa yang aku takut?


Huhu..apsal eh..hmm ntah. mase tu aku terbayang..agaknye camni kot nanti pemandangan dari Ridzuan Condominium yang mungkin bakal aku duduki tak lama lagi. Huhu..ye r nantikan aku masuk Taylor College.



So ape yg nak takut nye?


Hmm..ntah..aku takut.. Sebab hidup nanti macam serba mewah.

Aku takut aku alpa dengan nikmat tu sume.

Aku takut aku terleka n lalai.

Paham2 je r. aku ni kadang2 bukannye kuat sangat. Baru uji sikit, baru bagi nikmat dah cepat lupa Allah..


Huhu..aku tau aku macam tu..Bila dah 'sakit' baru la cari Allah. Ngadu la mcm2..TT_TT


huhu..ujian tuh..dibagi nikmat. Tetap diuji, samada syukur ke x? ntah lagi jauh dgn Allah ke lagi dekat?

Pasal condo plak..dah r aku ni xpernah dok condo..bukan tak pernah..hmm..dahulu kala ..pernah kejap. tapi itu kejap2..ini, utk jangka masa lama. Hmm..xmerasa duduk condo..apela agaknye rasanyer..ala nama je kan..tapi, accomodation lengkap oh..ada oven,tv, washing machine, refrigerator..fuhh..xdpt kat apartment USIM.. hehe..

Itulah. patut bersyukur ye dakk..tapi still i risau, takut teralpa..tu jekk..takut2...Janganlah Ya Allah..jadikanlah aku hamba yang bersyukur..


Hmm..aku lebih bermasalah kalau dh 'cuti' . O_o..

ntah r.,ssh la. mcm dah ..tu la mungkin dh bbnyk kali terbuat. So, dia dah mcm takde effect sgt..Pantang kalau cuti, harapan aku nak pegang ma'thurat. huhu T_T Teruk kan! aku tau aku teruk. tapi, hmm..dah jadi tabiat payah betul nak berubah. pastu, peel bila dh cuti, kompem, ak tak hirau sgt bangun pukul baper..tapi kadang2 tu aku bangun lagi awal dari hari biasa. huhu..masalah2..itu baru pasal 'cuti'jek..ibadat dh turun naik.


Belum lagi iman yg pasang surut. T_T

Tu yang aku takut. Tetiba aku rasa takut. Takut nanti iman aku dapat jaga ke? Huhu..Imej yang biasa aku bawak ni, bisa dipertahanke? Jangan2 bertukar ..'Auzubillahi min zalik..


Percaya atau x, aku rase mcm nak pakai jubah jek gi Taylor tu. Lantak r ape org nak kate..(tapi sure mama sound kalau dier tau..T_T)


huhu..bleh ke buat mcm tu? kata tak kisah pandangan manusia..


hmm.bila tiba surrounding mcm tu, mencabar tuh! Kalo setakat kat skolah, bleh tahan lagi kot..

Ntah2 kat sane, aku la alien yang pakai xmacam orang lain..


Tapi kan..mmg r, tadi kitorang pegi r nk tgk tmpt..taylor tu kat ner..hmm..sblum ak jejak kaki kat taylor, kat subang tu pun, masa tanye2 orang jalan nak pegi..fuhh..pakaian pempuan situ...'fantastic' ...haizz..menyilaukan pandangan..tapi xper la..redho2...mungkin bila aku kat Taylor tu, lagi banyak aku istighfar bila tengok manusia yang macam2 pelik dier..Mungkin tu hikmah dier..(trying to be +ve always..)

pastu tadi, bila dah sampai Taylor College nye..hmm..first impression aku..
tmpt dier macam sekolah..compound dier juz like school. kalau tak sekolah kat malaysia, macam sekolah kat singapore.. design pun ala2 sekolah kat spore.. hmm.tmpt dier mcm kecik. xmcm usim..luas. saujana mata memandang..huhu..terasa mcm kat universiti..ini..pastu, mcm sempit jek..kat luar ade mcm2..starbuck, mcD..depan tmpt dier ade deretan kedai..hmm..kalau ikut pndgn pertama aku rase tmpt dier xbesh..tp ntahlah..tgk je r nt camne..

hmm..xpe2 kita redho seadanya..

itu r..EXPECT THE WORST len kali..supaya tak kecewa kemudian hari..hua3...

tapi tadi masa kat hotel kan, erm, terjumpa kita bible. perghh..kita bible tuhh. hmm..sure hotel tu kuat kristian..pastu, abang gi baca, aku tumpang2 r sekaki.. Hishh dier tu mmg..nak baca sekali pon xbleh...pe r..tapi ade ayat yg best r gak r dlm tu yang abg sebutkan..pastu, ada r certain2 word tu aaku xdpt catch up, pastu dier kutuk aku..

" mcm ni ke nak pergi canada? haih..nanti lecturer cakap lagi laju..kena peka. Dengar betul2.. ni kene brush up balik english nih! mcmane nih..haih.."

TT_TT

sebut pasal english, dah r lame x kecek..haizz...bile smp taylor college td, hmm..eng ak teruk betul, mama suruh tanye nanti mendaftar kat ner..suh tanye dkt office admission. ak pun gi r tanye. tp terus r bhs ak..auxilarry verb sume hilang! grammar hancuss..huhu..aku mcm takut2 nk speaking. tapi ak speaking gak sbb malu nk ckp melayu kat tmpt mcm tu..huhu,.mcm bengong jekk..tapi tu r. bile speaking, ya Allah..teruk2..

hai..risau aku..nanti kang, camne r..

Kene wat something nih..





Tiada ulasan: