Jumaat, Jun 27

Awak +ve!

Hari ni hari terakhir aku kena buat ujian kahak.

Pagi-pagi bangun kena buat-buat keluarkan kahak. Sedutla kuat-kuat lepas tu kena keluarkan. Seksa gak r. Tapi kena buat gak.

Hmm..dalam minggu ni je..macam-macam terjadi. Tapi terasa kejap jek masa berlalu. Aku ingat lagi, hari Khamis lepas aku baru keluar USIM. Ntahla ape perasaan. Lepas tu hari jumaat pulak gi med check up. pegi InstitutRespiratori nak gi buat Mantoux Test. Mantoux test tu nak test TB. Sebelum tu, pergi Hospital Angkatan Tentera untuk ujian darah n air kencing. untuk pregnancy test and hepatisis ape ntah..Bleh tahan r . Aku pertama kali amik darah. tak pernah kena cocok. Masa nurse tu nak buat, dia bawak sembang2 ngan aku dulu. Pastu, masa dia nak cucuk, aku terbeliak mata tengok jarum injection dier..Dier yg nampak aku, terus kata " jangan tengok..tengok tempat lain.." n terus tanya aku soalan macam2..belajar kat mana . amik course aape.. hoho..aku ape lagi..cepat2 la berpaling. tak sanggup oh tengok jarum injection dier..T_T..
tapi sedey sket..aurat aku kat tangan terdedah. and ada sorang pakcik kat situ..huhu..ape nak buat...=( ok la..rasa dier..not too bad..sakit sikit.

Kat institut respiratori tu lak. Buat test mantoux. Sakit wooo..kalau lama sikit lagi..memang aku tak tahan..dier masuk jarum tu lame r plak..huhu..

Hari Isnin datang balik..


hari isnin to something happen!!

hmm to be continued..nak gi makan kat restoran amy search..aku pun tak tau kat ner...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...

postif ape?