Sabtu, September 6

Genap 2 bulan..

masuk esok hari, dah cukup 2 bulan aku belajar kat kolej tukang jahit nih.mcm2 terjadi kebelakangan ni. apa y boleh aku katakan, makin hari makin mencabar. sungguh mencabar. hari2 buat aku bertambah ilmu, harap juga bertambah ilmu pasal islam, walau aku rasa ilmu aku tau pasal islam ciput la sgt. lagila nak banding dgn org y belajar kat usim ke kan..huhu..sini tak de base arab..takpe2 nati kat toronto sane aku nak amik base arab. no matter what! ade kata bleh amek..

2-3 hari sblum ni, mcm perasaan y menyelubungi di jiwa. namun alhamdulillah, kebelakangn ni rasa jiwa itu dapat ditepis, dan aku mula fokus dgn hidup skrg. tapi ada jgk bbrp perkara y bermain di benak fikiran. kadang2 tak terlepas memikirkan..impian itu bolehkan menjadi kenyataan? persoalan demi persoalan sudah terungkai namun diri ini membina mampu untuk bertindak. andai aku dapat melakukannya di tanah air tercinta, y not, di canada sana? apakah tidak praktikal wanita berpurdah? ahh..mengapa harus aku peduli dengan manusia andai ini jalan y kumahu? mengapa tak boleh buat benda y kita nak buat. sememang hati ini teringin sungguh . ibarat dijentik2..hidayah itu datang kuncup kembali. orang kata, niat baik tu jangan ditangguh2..sbenarnya niat ni hampir berkubur kemudian subur kembali, memuncak kemudian merudum..

andai, mimpi itu bukan sekadar mimpi, aku mahu cuba menongkah arus duniawi ini. apakah selamanya aku mahu takut? takut menghadapi cerca manusia? takut untuk berubah? apakah aku berubah menjadi lebih jahat? tidak bukan?

pasal niatku y satu lagi, aku da luahkan pada mama atas kertas. aku katakan itu pun impian aku. andai aku dapat lakukan, aku nak buktikan islam is the best way of life.

by the way, lesson sekarang da masuk bab marriage. intermarriage, cohabiting, infidel..ntah ape lagi la western punyer kes2..

aku teringat kata-kata mr.colin masa dalam kelas

"almost the reason people married is because of love. but there is also not because of love, sometimes it is because of money and other things. but i hope you will experienced love in your life"

L.O.V.E?

apakah itu?
to get in love with somebody..
hmm..

i don't know.

when old people talk about marriage, they will say it is full with responsibility. no doubt. but hardly to see, they talk about love.

isn't love can give power to 2 people to do good thing. or doing better in their life? support each other, having someone attention and care? have somebody for us to share our life, our thought and feelings..have somebody by ourside to express ourselve..

hmm..what am i babbling about...=o

pada aku, cinta y bersulamkan keimanan pasti lebih indah.

that wil be experience the love that overlasting..

p/s:*arghh...tak aci laili dpt 10/10 for pop quiz LOTF!!! aku pun nak jugak..ape kes, member sebelah dpt markah teruk neh..haizz..tak standard!

Tiada ulasan: