Sabtu, September 27

Buktikan Qurratul!!! Aja2!


Toronto...Here I come!!



tadi masa waktu berbuka, aku cakap kat mama, masa tu ramai2 la ada. semua org ada. hoho..nikmat betul. ntah tetiba aku terasa, tahun depan mungkin aku dah tak buka puasa sama2 lagi dah mcam ni. tapi belum la rasa sedey ke ape. just terbayang akan datang. pastu aku cakap r kat mama..

" masa ni je la bukak puasa. nanti tahun depan dah puasa kat tempat lain.."

riak muka aku masa tu,..hmm bersahaja..xdela bersungguh sangat2 ke apa..

mama pun jawab dengan sangatlah bersahaja
" ye la tu.."

kak yang memang kalo bab ni, mesti nyampuk
" haha.jgn2 nanti u study kat kl je. sini pun UK jugak.."

pastu dia ketawa2.. atih ngan abang pun sengih2..

hampeh..
dorang ni xcaye ke aku nak fly?? =.=

haizz..
aku pun actually belum lagi la dapat percaya sepenuhnya that i'll be there. i know to reach there, to go through the most challenging ICPU, is not an easy task though..but i always try to imagine i'll be there. dream for it. dream can drives us isn't it? inspire more. What is dreamable is achieveable. that is what out astronout sheikh muzaffar said..I love that quote!

hmm..ape r..
dorang ni hampeh..hm..nak kata dorang hampeh tak jugak.. actually mmg dorang camni..
ak je expect lebey kot..
bajet konon, supportla adik kesayangan ni..
bg r kata2 semangat ke
haizz..ni balik2 disindir2

tapi xpe.ak mmg pantang disindir. terasa tercabar..pantang aku dicabar..kak yang mmg suka perli..

"jgn nanti u studi kat MU je..."

MU - university malaya-

ntah ape2 je r..

haha. xpe2 tgk r nanti i know that time will come and that dream will realised and come true.
and one of other 'dream' and one more dream that if realised i'm sure many people will surprised and shock.

however, i just pray for the best. He know the BEST. I just do my best. Let Allah do the rest. Right?


Common Qurratul, prove to them!!! Aja2 fightin'!

*pss...aku rase, mama pun belum caye lagi kat aku, aku ni akan fly. sume ak rase, mcm xde perasaan ape2 pon..natural. mcm xde pape. hmm..ak rase, dorang akan caye, bila da dpt tiket flight, pastu dpt offer letter dr UofT. then masa tu baru betul.
Hmm...xbleh jadi ni..

Jangan pandang ku sebelah mata...
Aku ape kurangnye..
Meh sini aku buktikan.
Buktikan
BUktikan
Buktikan! Hayya!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kdg2 family dah kenal sgt diri kite yg mudah tercabar, itu yg mereka perli2 supaye rase tercabar dan belajar lebih kuat lagi.
uhu~

mfrstudio berkata...

qurratul ni memang kuat.

pakcik mfr ni yang dah makin tua dan lemah.

everjihad berkata...

to amki,
hmm..mungkin..
tapi jarangla my family member nk nasihat dlm bntuk puji2 ke ape.xde keje..
baik adik-beradik, or parents. but kalau bapak sy, yes, boleh lagi..tapi tu sesekali je r..jarang beno nk dpt pujian but nasihat hmm..mungkin scr tak langsung..

to mfr,
erkkk..

hmm..
pakcik mfr apa khabar ek? da lame xziarah alhikmah-diari..

nmpknye kite bkn invited reader la..