Khamis, Disember 29

silam


coretan puisi di waktu silam ..

**
dakap aku erat-erat
gengam tanganku kemas-kemas

terjemahkan cintamu padaku
terjemahkan cinta Tuhanmu padaku
terjemahkan cintamu pada Tuhan

cinta ini perlu diterjemah
cinta ini perlu bukti

saat aku terkulai lemah
tariklah aku mara ke depan
tariklah aku memandang awan
memandang langit Ilahi yang terbentang luas
memandang alam semula jadi ciptaan Tuhan

katakan padaku,
AKU TIDAK BERSENDIRI

katakan padaku sayang
aku punya Tuhan
untuk BERDIRI

katakan padaku lagi
jangan lagi mengejar awan
kejarlah langit Ilahi yang seluas bumi
untuk kau menghirup udara suci

jangan dikejar cinta yang berdaki
kejarlah cinta yang suci
kudus rabbani
cinta yang luas dari lautan ini

yakin pasti
ini pilihan Tuhan.

aku bukan tiada pilihan

aku memilih
ini petunjuk Tuhan

buat aku untuk mencari
suatu kepastian

lantaran angkara syaitan
jangan dibiar berlarutan
meraja segenap teman
menguasai setiap haluan

ketepi kamu!
aku punya haluan
aku punya tujuan
tidak aku sia-sia Tuhan yang menciptakan
tidak aku dilahirkan tanpa berteman
jangan kau nafikan indahnya ciptaan Tuhan
jangan kau nafikan hidupan yang Tuhan jadikan
jangan kau nafikan fitrah hidup seorang insan
jangan kau nafikan tentang kebenaran
Itulah firman tuhan

laksanakanlah dengan penuh keyakinan
kelak kepada Tuhanmu jua engkau akan dikembalikan.

kepada Tuhanku,
aku panjatkan kesyukuran
kepada Tuhanku,
aku mohon kesucian
kepada Tuhanku,
aku mendamba ampunan.

Buktikan CINTA,
7.13PM
KHAMIS
25/2/2010

Tiada ulasan: