Rabu, Disember 7

Oh Snap!

bismillah

kata-kata member aku yang satu ni memang berbekas di hati

pedas tapii it is so true..

alkisah..

A : ko tolong jgn biarkan aku tido
F: oh itu tak jamin..
A: huhu..
F: sbb ko ni carefree sgt..
A: err..
F: betul tak?
A: hmm. tu ar..sometimes tu mmg tak dpt nak dinafikan..ak pun still figure out solution cane
F: ko ni patut cuba pk.. yg akan AFFECT life ko..
A: tu ar..
F: kalau cam aku, aku pk, nanti ak taknak menyusahkan makbapak aku,(n she mentioned other several others)
A: huhu.tu ar. ak ingat gak camtu kekadang. but sometimes lupa nak ingat camtu (dlm hati dh terfikir stg)
F: ain, kalau asyik nak kena peringatkan, matila. sampai mati susah hidup mcm tu..
A: TT___TT. (senyap terkelu tak terkata. sgt pedassss)


huhu.desis hati, 'u r wrong!! org beriman mmg la kena selalu ada peringatan..' but then, aku mengerti maksud mendalam si dia.

U can't be dependent to people anymore! you have to live by your own self-motivation. n yeah. in other way, i felt like she trying to say, grow up, Ain!!!

reminds me about being mature.
belajarlah untuk menjadi matang.

teringat aku ada tersebut sewaktu bulatan gembira haritu - waktu tadabbur tasfir al-fatihah, kita menjadi semakin matang bila kita not depend on people anymore and have more reliance in Him.

am I really carefree?
what makes me on that..?

muhAsabah kembali..mmg there is something wrong and I knew I really really have to fix it.

I got the answer from askar's sharing is caring..JZkk!


DnT satu produk yang tak pernah hilang dek zaman dan tempat.
Yang malang,Yang rugi,Yang binasa,Hanyalahmereka yang tidak jujur,mereka si pengambil kesempatan,mereka yang tidak mahu berusaha,
Adakah mereka ini kita?
Keluarlah dari perangkap syaitan ini.

Jom betulkan niat. Tafakur sebentar….Kita melangkah semula penuh yakin inshaALLAH.


I have to reset my mindset, priorities and the sense of purpose.

ya Tuhan,
diri ini terlalu banyak khilaf dan kekurangan
bantuin aku dalam meperbaiki setiap kekurangan dan kelemahan

Engkau yang Maha sempurna
sempurnakan diriku dengan akhlak yang mulia


Allahu musta'an





1 ulasan:

MERAH berkata...

Salam :)
mungkin masa kita berharap pada org lain kita tak sedar kita telah menyusahkan si dia.kita sendiri mungkin akan merasakan yg sama jika kita berada ditempatnya.setuju dgn kata2 "kita menjadi semakin matang bila kita not depend on people anymore and have more reliance in Him."

Kerana itu lebih baik, bergantung kpd yg berhak :)