Jumaat, Februari 26

oborku untuk terus melangkah walaupun pelan

teringat satu ketika, komen aku pada seorang teman yang jua merangkap sahabat fillah, insha Allah..bila baca ni, buat aku rasa semangat balik . huu. ade guna jugak time ade semangat pi semangatkan orang. nt semangat tu datang balik kat kita..

juz like a quote, "What you give, you get back"

errr..tapi aku rasa terpukul r lak bila fikir balik quote neh.. TT__TT

ya Allah tolong aku..

-__-

*****

Irliana Ismail sedang mengalami satu tekanan jiwa dan perasaan yang amat hebat...knapa perkara sebegini seringkali terjadi pada diri ini.....='(

Wed at 10:52am · ·
Nur Qurratulain Binti Hamzah
Nur Qurratulain Binti Hamzah
banyakkan bersabar ye ir..
mintak Allah tolong.
Allah kan sebaik-baik penolong.
Kalau Allah yang tolong, kejap n mudah je apa2 masalah nak selesai..insha Allah. ♥ =)

rindu ko..huu..
da lame x dgr ko tazkirah. T_T
waduhh gue rindu bangettt same kamu lorrr!
Wed at 11:18am ·
Irliana Ismail
Irliana Ismail
hahhaha...sape la aku qotul nak bagi tazkirah..terase mcm x layak je
Wed at 11:32am
Nur Qurratulain Binti Hamzah
Nur Qurratulain Binti Hamzah
elele..ir.merendah dirinye..huuu..bukan dulu ko ke bg tazkirah..huu..

aku suke dgr tazkirah ko!
selalu je jeles. (aku ngn iz r..sbb ko jenis reti ckp bab2 agama. xmcm kitorang)

btw, gud ada share satu quote yg menarik sekali kat grup sharing hadis and ayat quran..

Ramai yang berkata: "Aku tidak mampu nak berdakwah lagi, kerana aku bukannya orang baik pun." Sepatutnya anda perlu menyahut kata2 ini

"أصلحْ نفسك وادعُ غيرك"

...(Perbaikilah diri kamu dan dakwahlah orang lain)...

Sila buktikan kepada saya bilakah tarikh & waktu anda akan menjadi baik? Saya bimbang... belum pun sempat kita berada di tarikh yang dirancangkan, tiba2 rumah yang mempunyai
dua tiang sudah menjadi milik kita.

so, no way to feel inferrior.

hmm.. aku pernah dgr kakak naqibah aku ke ckp yg lebey kurg mcm ni r, kita patut rs bersyukur bila kita ni berkecimpung dlm hal urusan dakwah. sbb, hny dai'e je akan terus merasa kekurangan diri. terasa diri tak layak, banyak kekurangan, dsb utk menyampaikan kebaikan dan kebenaran. walhal, pada mereka-mereka yg mungkin tak sama sekali terlibat dlm hal dakwah, mungkin tak akan pernah sekali-kali memikirkan perkara tersebut.

so, benda ni actually, satu advantage. take it at the bright side.

kalau terasa diri kurang, or 'tak layak', cuba cermin2 diri balik, part mana yg patut try cover n improve.

insha Allah, we all want to be a better person right? =)

senyum la ir.. ^___^
jgn monyok2.
nt cepat tua.hehe.. =p
Wed at 12:03pm ·
Irliana Ismail
Irliana Ismail
hahaha..thx for the sharing...tp..apsal ko n iz jeles plak..xsilap aku korang lagi byk ilmu..hadis2...aku citer mengarut jer pandaila..aperla nak dijeleskan????
Wed at 12:05pm
Nur Qurratulain Binti Hamzah
Nur Qurratulain Binti Hamzah
jeles r sbb nampak ko terer menyampaikan ilmu. ilmu banyak tak bermakna bleh nak sampaikan kat org baik2..
Wed at 12:08pm ·
Irliana Ismail
Irliana Ismail
betul ker aku mampu????
Wed at 12:12pm
Nur Qurratulain Binti Hamzah
Nur Qurratulain Binti Hamzah
iye betul!!! masha Allah..
Allah bagi ko kelebihan ir, yg mmg takde kat org lain.
pleaseeee jgn rasa rendah diri. jangan sekali biar setan kelabukan hati ko n halang kau dari terus buat benda yang benar.

kan selalu je kita baca dalam ma'thurat.. =)

[286]Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir"

ko ada potensi besar, ir.
untuk sebarkan dakwah, perjuangan nabi kita dengan lagi meluas lagi.

kalau bukan ko sape lagi?
kalau bukan KITA sape lagi?????????????

apakah islam tu akan tersebar secara 'sendiri'nya? tanpa ada orang yg menyebarkannya?

apakah kita mungkin akan berjaya merasai ISLAM yang kita nikmati sekarang ni, kalau bukan sahabat-sahabat rasulullah, orang-orang yang telah beriman dulu dari kita turut ikut sunnah terbesar Rasulullah iaitu berdakwah . menyebarkan ISLAM.

come one..

jangan jadi orang yang KEDEKUT ir!

kalau bukan sebab mereka, kalau bukan sebab usaha-usaha mereka, jerit payah mereka, BERMATI-MATIAN untuk tegakkan kebenaran, perjuangkan ISLAM, ko jangan mimpi r ISLAM yg kita ada ni nak sampai pada kita.

apakah sekadar angan-angan akan mahligai istana saja mampu kau miliki tanpa usaha ke arah itu?

percayalah ir, Allah tak ciptakan potensi n kelebihan yg ada pada ko tu SIA-SIA!

indeed, anything on this earth must have reasons!

p/s: sori kalau ayat aku mcm kasar sket, n buat ko rasa terpukul ke. tapi mmg 'sengaja' nak buat camtu. harapnya ko sedar yg ko ni aset yg mahal sekali. permata dakwah. bernilai dan sukar dicari ganti. percayalah pada dirimu akan kelebihan yg ada kurniaan Ilahi..
Wed at 1:19pm ·
Nur Qurratulain Binti Hamzah
Nur Qurratulain Binti Hamzah
aku sungguh sayangkan kamu ir.sayangkan kamu kerana Allah. sbb tu aku ckp mcm tu.

usahakan sedaya yg mampu. mati boleh menjemput mu bila2 msa dan kamu mahu berkejaran ke syurga sana bukan? dan urusan akhiratmu itu adalah segala-galanya. itu yang lebih UTAMA. kerana itulah tempat sekembali yang kekal abadi. DUNIA hanya persinggahan, tempat untuk mencari BEKAL untuk kamu pulang ke daerah sana. Sungguh, dunia hanya bersifat sementara sahaja!

harap kamu mula bangkit kembali dari merasa lemah, IR ku sayang..

Ingatlah pesanan Syed Qutub..

Saat kekalahan itu bermula apabila kamu merasa lemah dlm
perjuangan dan saat kemenangan itu bermula apabila kamu
melawan rasa lemah itu( syed qutb)

Jom capai kemenangan!
Kemenangan hakiki kita bila mana kita berjaya merebut tempat untuk kekal berada di syurga Ilahi sana!

Khas buat mu,
Irliana binti Ismail yang kukenali,
dia seorang yang tabah.
dia seorang yang kuat.
dia seorang yang penyabar.
dia takkan pernah kenal putus asa

ayah dia polis.
ayah dia tegas dengan prinsip.
manakan tumpah kuah kalau tak ke nasi.
begitu juga anaknya.
hidup punya prinsip tersendiri.
prinsip yang bertunjangkan Ilahi.

aku punya sahabat yang bernama Irliana binti Ismail.
Dia seorang yang sabar.
Dia seorang yang tabah.
Dia seorang yang kuat.

Dia permata dakwah!
♥ AKU SANGAT RINDU PADANYA! ♥

Moga Allah terus merahmati sahabatku ini hingga ke akhir hayatnya.. Ameen ya rabb!

(kalau tak silap aku r ayah ko polis dulu... weh kalau tersilap fakta sori tau!btw, entah betul ke tak peribahasa yg aku guna nih..adess..hrp cikgu suzi tak marah aku.. ~_~)
Wed at 1:28pm ·
Irliana Ismail
Irliana Ismail
jazakallah khoiran....syukran kathira jiddan fi kulli syai' ya ukthi..barakallahufik....=
)
Wed at 6:33pm
Yiena Ina
Yiena Ina
korg smua nie sebenarny crita ape...hieee...aq xfhm..
Wed at 8:53pm
Nur Qurratulain Binti Hamzah

ir senyuummmm =) ^____^ smile back!

@yiena ina : oh tak paham kee.. mane tak paham tu? huu..

@ir huu..ir aku harap ko paham maksud ak.. kalo ko tak paham.err gitau ak tau!! kang ak syok sendirik jek.. adeih..
10 minutes ago ·
~_~
Qurratul!!! STOP PROCASTIONATION NOWW!!!!
*_*

Tiada ulasan: