Khamis, Mac 12

Hari Ini Dalam Sejarah 12 MAC

hari ni 12 Mac 2009
mengimbau kenangan silam setahun lepas
12 Mac 2008. pukul 12 tengahari.
masih ingat. 12 November SPM bermula. 4 november, kertas terakhir aku jawab, bahasa arab tinggi kertas 2. yang jawab sampai nangis2. tapi lepas habis jawab, awan yang aku pandang tulah awan yang paling aku suka dalam hidupku. sejuk memandang..hati lapang n tenang. perasaan lega tak terkira. ingat lagi dengan baju sekolah putih, tudung labuh putih, kasut hitam n kain biru..

ohh..zaman sekolah. rindunya..
tanggal yang sama. ada apa dengan hari ini?

yea..hari ini dalam sejarah.Result SPM keluar!!!

mengimbau kenangan aku..hoho..ingat lagi..dub dab dub dab dalam kereta dengan izlina.sahabat karib..n .dalam kereta. amik dgn mama. aku pakai baju kurung(baju raya) pink. dengan tudung labuh. (saje nk pakai tudung labuh) then dgn bag coklat bunga besar. hmm..tak tau patut rasa apa. sampai2 je. mcm da orang kurang. *(saje pergi lambat).
sampai perkarangan sekolah, dah nampak cikgu stand by kat tempat letak basikal. aku masa tu, takut nak amik. seminit sebelum cikgu bagi result, aku kecut. rasa nak nangis sangat2...takut..
sebab iz dah amik. aku da tak peduli apa dah. mama kat tepi. cikgu jalini merangkap cikgu kimia n guru kelas aku, tanya
" ha..Qurratul..awak target berapa?"
"aa..err...ermm..ntah..12..(walau pun tak rasa mcm dapat 12. tapi mmg lazim, aku target jarang rendah2..)"
" ha..tahniah..awak dapat 10."

aku macam tekejut.ya Allah. betul ke ape akud dengar nih.. 10? macam tak percaya. syukur terasa. walau jauh dari target aku(yang mmg angan melangit nak dapat 12 or 14)..
hmm dalam trial nk dpt 10 A tu mmg 'harapan' r. standard dapat 5. itu pun susah. biasa dapat 3-4 A. tapi aku mmg optimis SPM boleh dapat lebeh. based on experience lepas2..upsr, pmr, spm.
aku yakin, SPm pun tak kurang beza. sejarah pasti berulang!
Yeah..mengimbau kenangan silam..hidup punya suka duka.hari ni hatiku mendung. tapi mengenang kenangan silam, buat aku tersenyum sendiri. apalah nasib dak2 junior aku? hoho..tika ini, waktu ini, satu sejarah dalam hidupku..detik bermakna, dan detik kebahagiaan dan cabaran mengundang.

sekejap terasa masa beralih.
tup2 dah setahun.
satu tahun ni macam2 berlaku dlam hidup..

transisi kehidupan..
more to come after this..

5 ulasan:

aster @ citra sufi berkata...

salam
err..bukan ke SPM tahun lepas kluar 8hb Mac ke? eheh..maaf kalo sy tsilap

everjihad berkata...

hmm, mmg kalau tak silap 12 mac. xpe la. kalau tersilap pun, the point is the moment of recieve the spm slip. memorable event in mylife.

Tanpa Nama berkata...

Hebat..
Live everyday with unexpected things :)

ahmad suhaib berkata...

mabruuk!
tingkatkn prestasi,majukn diri..

Tanpa Nama berkata...

12 mac 1989

my birthday...

eheh =P