Isnin, April 9

i wanna wake up and wake them up

bismillah

ya rabb
ya rabb

sukar untuk kumengerti diri ini.
lebih sukar untuk ku mengerti apa yang tersurat dan tersirat atas setiap ketetapan-Mu

yes, manusia itu mudah distracted.
lagi2 aku yg kononnya ada ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)

padahal mungkin itu hanya imagination.

sudah aku tinggalkan pemikiran kotor itu.
sudah aku lupakan perasaan D itu.

yes. emo itu memenatkan.
dah aku cukup penat dan lemas untuk berada di lembah jahiliyyah.

penat dah nak main dengan lumpur.
yes penat.

sebab ko dah tau apa kebenaran
namun masih mahu bersama kebatilan

saat setiap 'rasa' itu ditarik satu persatu
aku mula hilang pertimbangan
aku mula hilang rentak
aku mula hilang arah tujuan
kerana iman itu  nadi pergerakan
kerana iman itu nadi atas segala kekuatan
saat kekuatan bertarung dengan kelemahan
dan pabila kelemahan mengunci kekuatan
itu adalah chaos..chaos!

dan kau tau
kau hanya perlu kembali pada Dia
just turn your back to Him
bukan tak tau..
tau je kan?

susah sangat ke?
haha. nice question.
i wish it is easy la
kalau senang dah lama dah aku n sume orang buat kan?
and semua orang dah boleh jadi sahabat Allah
bukan sahabat setan

ye  mmg tak senang
but that is the ONLY way
to get out from all this misery

when you are in your denial state
ingatlah ketetapan akan tetap tiba
ketetapan Allah itu pasti

tapi bagaimana usahamu?

tak kiralah ketetapan ape pun nak mai
but ends up it's ur life kot
that you are the one that going to face

are you still wanna face it with
denial?
ignorance?
tak puas ati..

atau pun
dgn content?
sabar, ikhlas, ihsan..

where is your ta'abbud?
where is your submittance?

dan engkau belum tau lagi
apa itu ketetapan Dia kan?

so chill je la dulu..
ni gelabah ntah pape..

at one point,
i dont feel i can even forgive myself
penat dah buat salah
keep on doing it
its like yesterday baru tobat
then i found myself doing it again
frust giler
asal susah sgt nak ada self-control?
asal susah sgt nak mujahadah

walhal dulu boleh je rasa like. ok i need to stay away
i have to be strong.. bla bla bla..and mcm2 ayat will come up


anyways, emo here pun i knew it is useless.
but i need it as therapy
a step towards menuju mampu

kerana aku tahu
aku masih mahu

aku masih mahu
 bersama di kafilah ini

aku masih mahu
berada di jalan ini

aku masih mahu
menyumbang segala potensiku

lumpuhnya aku,
satu sistem negara lumpuh

lumpuhnya aku
habislah rosak rencana DnT seluruhnya

nak tak nak,
you need to find way

bukan duduk membatu
dengan harapan
esok boleh terus beriman dgn Allah
boleh terus cukup rasa yakin
boleh terus nak sabar, istiqamah, ikhlas,ihsan..

at one point,
hati mmg rasa keringgg
sebab apa?
sebab salah sendiri. 3:165

Allah ckp
kalau musibah atas kamu tu
mmg salah sendiri


at one point,
ak terlalu menyalahkan diri
tapi end up tak kemana pun

aku pun tatau nape
tapi setan tu mmg hebat ah
kdg2 its like, i dont know
benda yg boleh 'jadi baik'
he has 'magic' yg jadikan benda tu sebaliknya

padanlah org berkata padaku,
'don't be too hard to yourself'
tapi aku like
kalau tgk sahabat2 dulu
dorang denda je diri sendiri
or maybe aku ni blame je diri sendiri
but then you do nothing other than blaming
if not compare with sahabat2
at least blame diri sendiri and act on something
nak kasi 'ajar' diri sendiri and learn the lesson

yahhh..
again you being deceived, qur.
senang2 je setan tu tipoo ko kann

pakcik setan,
boleh tak awak duduk diam2
n jangan kacau hidup sy?

but kamu tahu itu mustahil  berlaku kan

diamkan setan boleh
kena mintak Tuan setan
jauhkan dia dan konco2nya dari awak

itulah hari2 yg awak mintak kan
ihdina sirotol mustaqim.
mintak perlindungan
sbb hidup mmglah struggle

awak tak nak kawan dengan setan
sebab dia jahat
tapi still je terikut2 pujukan2 dia
padahal dia nak ajak pegi  neraka kot?

yes. manusia mmg mudah lupa.
padahal konon mcm buat baik pun
boleh lagi setan twist jadi jahat
super evil setan ni

sume org tau setan super evil.
tapi berapa ramai je sedar.

yes,
aku tersedar kejap
tapi tatau brp lama will ingat

setan is evil
setani is evil.
jgn ikut setan
jgn ikut setan.
setan is evil.

now i think for the moment
the only way to keep on back on the right track
eliminate the 'evil'.
seriusly tak bleh nak buat baik bila evil still je berantai2
rasa like awkward gile
but supposedly benda baik2 patutnya make me not fall to this dunya lah kan?
if that not happen meaning dlm benda baik tu ada evil lagi
or baik tu belum ckup baik.

tapi itulah hakikat hamba
aku patut bersyukur
Allah mengurniakan aku resources
untuk aku mencari kembali ruh yang dah hilang
ruhul jadid, ruhul jihad
yang semarak di setiap relung jiwa

at one point,
penat dah berD thru lisan
siyes penat bila rs amal tak turut selari
rs mcm.. weh ckup2..
amal mana?

semangat utk beramal
bila kian lupus
itu satu bencana

tapi bila ko step back
pun not meaning that
everything can come to 'normal'
just until,
you made a step and another step
step by step, step by step ..

dalam marathon,
if kita terlalu pecut
sampai masa akan penat kan?
mungkin terlupa untuk warm up
mungkin terlupa untuk recharge fuel
sebab tu pancit di tengah trek
tak kisahlah pause itu kronik mana
tapi engkau tetap mahu berlari ke hujung garisan, bukan?

Allahu musta'an

9:28AM
few mins b4 summer course enrolment.
209 Fort York Blvd

Tiada ulasan: