Isnin, Februari 7

saya mahu membesar

ya Allah Qurratulain..

apa nak jadi ni..
ko tau kan ada assignment due esok?
tau je ada assignment overdue
tau je
tapi
sedar tak ni?
tau kan ini amanah?
tau kan ni tanggungjawab?

yes, yes, yes..

[sedang cuba marah diri sendiri]

again I'm confused with myself.
- committed in the same time oblivious -
*terasa macam tahap oblivious yang kronik. pernah terjadi ngadap depan pc for hours tanpa berbuat apa2.
 no fb, no email, no skype. just termangu dan ngelamun kosong. sedar2 tau2 dah azan for next.
what's going on?
I really want to ask myself, what's going on with me?
I don't know but I knew everything is on..

O Allah
please please please help me
as I couldn't help myself without Your help.
I feel so helpless
I'm not strong without You.

terasa macam nak berteriak 'marah saya please..!'

mungkin saya telah BIASA dibesarkan dengan dimarahi. bila takde sape marah terasa macam tak 'membesar' je. bukan bermakna tak boleh membesar. tapi itu bermakna perlu 'besarkan' diri sendiri tanpa bergantung atau berharap orang lain untuk membesarkan diri yang dah 'besar' ni.

bila orang marah, itu tandanya dia care bukan?

same thing bila saya rasa sangat marah dengan someone tu. marahnya saya pada dia sebab perbuatan dia yang boleh buat Allah marah. saya bukan marah dia sebab saya benci or tak suka dia in person. tapi sebab saya care pasal dia, takut Allah laknat dia, sebab tu saya marah. saya sayang dia. saya tak nak dia terjerumus dalam api neraka. saya nak selamatkan dia. tapi dia? tak boleh salahkan dia juga sebab tau dia jahil. saya yang berilmu ni patutlah lagi risaukan diri sendiri yang tak selamat sebabnya saya bertanggungjawab untuk beritahu apa yang salah dan kenapa ianya salah kepada dia. bukan hanya sekadar marah saja. perlu 'educate' dia.

ok. need to stop. back to work.



ya Allah ..
jadikanlah aku orang yang pandai menjaga waktu,
kuat melawan hawa nafsu, luas pemikiran, teratur dalam urusan,
mampu berdikari serta bermanfaat pada orang lain ..

kurniakan daku tubuh badan yang kuat,
aqidah, ibadah dan akhlak yang mantap.

*rindu bebelan itu
*terasa macam saya bukan 'saya'
*first time in this blog guna 'saya'. (mcm best pulak)

Tiada ulasan: