Isnin, Ogos 18

kenapa kita begitu lemah?

kenapa kita begitu lemah??
kenapa aku begitu lemah?

aku tak mahu mengulangi dosa semalam
lagi dan lagi..

sungguh di hati mahu meninggalkan perbuatan jahiliyyah
mengapa aku begitu lemah?
sedih di hati .

kenapa ya?
kenapa aku ni begitu lemah ?
lembiknye! nak lawan nafsu sendiri pun tak dapat lawan
Ya..
Rasulullah bukankah ada menyebut
memerangi hawa nafsu itu adalah jihad y paling besar


sedih melihat diriku
terperangkap lagi dan lagi
kemelut rasa yang dibiarkan saja
tanpa dilawan, kubiar saja menuruti rasa
itulah nafsu !

aku leka dan leka
ahh..
kenapa lemahnya??



mereka mujahideen dulu
berperang, bermati-matian
nak tegakkan islam di muka bumi ni

baru kelmarin aku dapat rasakan
betapa semangat jihad
nak tegakkan islam tu
mcm berkobar-kobar dalam diri
aku terasa masa tu jugak mcm nak sebarkan nak sampaikan kat sume orang
aku nak cakap, islam dulu pernah gemilang
takluk 2/3 dunia!
skrg masa utk bangkitkan islam tu balik!

semangat bagai terbakar
namun harini
aku terbelenggu lagi dengan dosa,
terperangkap lagi dgn perbuatan jahiliyyah ..
lemahnya aku..

dulu..
muhammad alfateh berjuang untuk menawan kota constantinople
salahudin al ayubi berjuang selama 800 tahun cuba nak tawan
syed qutub, hasan al banna berjuang nak tegakkan islam!
aku???
ape y aku da buat?
nak tegakkan islam dalam diri pun tak boleh nak buat
sedihnye!
Saidina Umar ada berkata,

Tegakkanlah islam dalam dirimu,
nescaya islam akan tertegak di atas bumimu


ya allah..betapa lemahnya aku ni..
ya Rasulullah..betapa lemahnya umatmu ni..


3 ulasan:

tingkap berkata...

salam...teruskn berjuang, semogallah sntiasa dgn mu...

jaga diri & jaga iman

everjihad berkata...

syukran tingkap..

terima kasih atas kata perangsang.

hayya biljihad 'ala nafsi..

-everjihad

asyraf berkata...

salam....wei,ape hal lak salahuddin berjuang 800 thn..lama gila.salahuddin hidup x sampai 800 thn pn.nnt,kalo ada isk,pergi skali lagi tau..(ampunkan diriku kalo terkasar)