Jumaat, Oktober 19

jangan futur!

4) Memberi untuk menerima.
ini pelik. tapi benar. Saya selalu rasa terisi lepas mengisi adik2 saya. tak tahu nape. selalu rasa meningkat lepas habis sesi daurah ataupun usrah. Rasa wow! Iman bergerak! Yeeehaaaa! So boleh terussssss bergerak dan bergerak.Begitu juga, ruh dakwah itu mengalir laju berduyun-duyun apabila saya perlu berusaha untuk sampaikan dakwah itu.Travel tengah malam dan pulang ke tempat kerja di pagi hari setelah semalaman berdaurah. Drive berjam-jam hanya untuk attend setengah jamnya talk. Spend masa dengan adik-adik walaupun tanpa kata-kata dakwah yang terkeluar.

Iya. aku setuju denganmu ya ukhti!

sememangnya itulah hakikat kehidupan yang hakiki
yang HIDUP, BERGERAK itu PASTI.
andai tidak, ia MATI.
sedangkan bayi, dianggap mati,
jika tidak BERGERAK seperti seorang BAYI,
lantas bergeraklah dikau seperti DAI'E yang SEJATI.

allahu robbi
aku mahu keluar dari rantaian jahiliyyah ini..
dan terbang bebas berlari ke syurga firdausi

kuatkan aku ya Ilahi.

kredit : psych
aku mahu membesar dalam bulatan gembira ini!

Tiada ulasan: