Selasa, November 20

I need to decide!

bismillah

di saat manusia sekeliling mengejar dunia, dan termasuk aku jua yang seakan-seakan terhanyut dengan arus yang deras menarikku, Allah mengarah ke suatu arus yang perlahan menentang arus.

subhanallah. alhamdulillah. allahuakbar.

saat pertama kali aku melangkah ke sekolah alhidayah, hanya satu yang terbit dari hati dan fikiranku. "I feel peace". Truly. Perasaan yang aku rasa subhnallah. Tenang. Rasa selamat. I feel secure to be there. I feel I'm safe. Saving myself from hellfire. Saving myself from sinning.

suatu perasaan yang cukup indah bila bersama mereka, melihat nur iman di wajah mereka yang terbit dari hati yang suci mahu memahami kalamullah. Setiap bait kata-kata yang ditampal, digantung di dinding aku amati.

inilah impianku.
this is my dream.

It's been a long time.
and subhanallah. Now Allah give this to me. Incomparable for any other things.

but now, I have to decide.
Should I let go this dream?
or should I pursue it?

Rindu menggamit kalbu.
mahu bersama mereka itu
yang ingat dan takut Tuhan selalu

akan tetapi
keputusan ini
harus kuyakini
bukan bunga membanjiri
penuh liku dan onak duri
bakal aku tempuhi
itu pasti

wahai hati
apa lagi yang kau nanti
bila-bila boleh mati
apakah bekal untuk kau hadapi
menghadap Ilahi?

masalah duit?
Allah boleh bagi

masalah masa?
boleh beralasan itu ini

masalah jarak?
tidak harus menghalangi

its a dreamm.
truly like a dream come true.
to found this
beautiful school
beautiful people
beautiful teaching
beautiful place
and I knew
if I choose
if I really determined
nothing can hold me back
nothing can stop me
only myself.
and all the whispers that say I can't.
I can't make it
I can't afford it.

Yes you can!

It is a commitment.
Indeed a commitment.

bukankah sudah tiba masa aku harus belajar lebih bertanggungjawab?

ya rabb.
teguhkan hatiku.
permudahkan langkahku.
kurniakan aku kebaikan di mana saja aku berada. 

10:45PM
2nd day experience.

Tiada ulasan: