Sabtu, Februari 18

tentang dia




aku mahu menjadi teman
teman seorang pejuang
aku mahu berjuang
tapi apa sebenarnya yang aku perjuangkan?

Sesungguhnya orang-orang yang sebenar-benarnya beriman hanyalah orang-orang yang percaya kepada Allah dan RasulNya, kemudian mereka (terus percaya dengan) tidak ragu-ragu lagi, serta mereka berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka pada jalan Allah; mereka itulah orang-orang yang benar (pengakuan imannya).
( Al Hujurat 15 )


aku mahu bersama dia
berjuang bersama
menjadi teman setia
saat lara
saat suka
saat duka
saat gembira

aku mahu bersamanya
hingga ke syurga
berlari lari mahu mendapatkan syurga

aku dan dia
sepertinya 
langit dan bumi

aku dan dia
mungkinkah bersama?

namun kupercaya
takdir-Nya mengatasi segalanya

walau tidak bersama
kita masih bersaudara

dia bukan biasa
dia somebody yang luarbiasa

hatiku terpaut
terhadap cintanya 

mungkin ini cinta
mungkin ini hanya sekadar mainan jiwa
mungkin ini bukan cinta

namun pasti
andai benar cinta
syurga itu destinasinya
syurga itu arah tujunya

aku mahu dia
bersamaku di jalan ini
bersamaku berlari di jalan ini
bersamaku berkejar-kejaran 
berlumba-lumba antara kami siapa yang bakal sampai dulu ke syurga

ya Tuhan
jiwa mujahid perlu kental
sudah cukup kentalkan jiwaku ini?
untuk benar-benar berjuang bersama pejuang?

"awak tak boleh breakdown"

dia bukan insan biasa
dan aku jua tidak mahu menjadi insan biasa
juga bukan yang biasa-biasa di sisi-Nya

ya robb,
Engkau lebih mengerti
apa yang terpendam di sudut hati

Engkau lebih mengetahui
apa yang terbaik buat diri ini

sungguh tidak kurasa aku yang terbaik buat dirinya
walau mungkin dia terbaik buat diriku
tapi, we cannot be selfish, rite?

Allahu'alam
dalam sujud 
ku memohon
meminta segunung kekuatan
memohon secebis pengertian

pasrah.
benar-benar pasrah

kerna Dia
semuanya hanya kerana Dia.

5:33PM 18 Feb 2012
Southgate Rd,
Ottawa.

1 ulasan:

ikan :) berkata...

walau aku belum mengerti berlari...